jueves, 14 de febrero de 2013

Xedapen Orokorrak


   Hezkuntzaren oinarrizko helburuak irakurri ostean sintesi bat egin dugu, non artikulu hauen ideia garrantsitzuenak eta alor desberdinak erakusten dizkizuegun.

3. Artikulua: oinarrizko hezkuntzak irakasgai guztietan hainbat helburu bete behar ditu gaitasunak garatu ahal izateko. Era berean, ikasleak maila gorenera irits daitezen oztopoak gainditzen lagunduko dion irakasle-hezitzaile baten esku hartzea beharrezkoa da errespetuan, elkar hizketan eta emozioetan oinarrituz.

5. Artikulua: giza nortasunaren garapen osoa lortzeko oinarrizko Hezkuntzaren Xedea ikasleak bizikidetzarako eta herritartasunerako prestatzea, kulturak eskuratzea eta sentsibilazio-lanetan jardutea dira.

6. Artikulua: era formalean eta informalean komunikatzeko erreferentziak lortu arlo guztietan erabili ahal izateko. Erreferentzia hauen ardatzak autonomia, ikuspuntu kritikoak, hizkuntzen garrantzia, elkar bizitza, auto-garapena, auto-kontrola eta iniziatiba dira. 

8. Artikulua: oinarrizko hezkuntzaren helburuak arduraz bizitzen ikastea, ikasten eta prestatzen ikastez, komunikatzen ikastea, elkarrekin bizitzen ikastea, ikaslearen giza alderdiak garatzen ikastea eta egiten eta ekiten ikastea. 

11. Artikulua: jakintza arlo orokorrak lantzeaz gain, hirugarren zikloan bigarren atzerriko hizkuntza gehitu dezakete baina norberaren nortasuna eraikitzeari garrantzia berezia ezarri behar zaio bere bizipenei erreparatuz. 

14. Artikulua: ordutegiari dagokionez, Lehen Hezkuntzan 875 ordu eman behar dira DBH, berriz, 1050 ordu, beste modu batera antolatua egon dadin pisuzko arrazoiak beharko lirateke. 

15.Artikulua: eskola ordutegia urtero finkatu behar da eta irailaren 1etik ekainaren 30era izan behar da.

33.Artikulua: curriculumean azaltzen diren hainbat ebaluazio irizpide jarraituz ikaslearen garapena aztertuko da, bakarka baita taldeka ere.

36.Artikulua: diagnostiko-ebaluazioa Lehen Hezkuntzako bigarren zikloan eta DBHko bigarren mailan egiten da, orientaziorako balio duelarik, ikasleen heziketa hobetzeko, honen adibide dugu ikastetxe-estatistika.

No hay comentarios:

Publicar un comentario